Vonk Financieel Adviseurs

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over onze werkwijze, het melden van schade of andere onderwerpen? Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen die je mogelijk kunnen helpen. Staat jouw vraag er niet bij of wil je liever met een medewerker spreken? Neem dan gerust contact met ons op. 

Altijd bereikbaar voor noodgevallen!

Een nieuwe auto in voorlopige dekking nemen in het weekend? Hoewel het de voorkeur heeft om dit doordeweeks te regelen, begrijpen we dat er situaties kunnen zijn waarbij je in het weekend hulp nodig hebt. Daarom zijn onze adviseurs ook buiten kantooruren bereikbaar voor dit soort gevallen. 

Wil je buiten openingstijden een adviseur spreken voor dringende zaken? Neem dan contact op met ons vaste nummer: 026-4453002 Hier wordt je doorverwezen naar een beschikbare adviseur. 

Nee, deze e-mails worden tijdens de aangegeven werktijden behandeld. Voor dringende zaken verzoeken wij je telefonisch contact op te nemen. Het regelen van een voorlopige dekking dient ten alle tijden telefonisch te gebeuren. 

Algemene vragen

Ons kantoor is gevestigd in het Gelredome in Arnhem. Adres:

Batavierenweg 25
6841 HN Arnhem

Wij zijn van maandag t/m vrijdag geopend tussen 09:00 en 17:30 uur. Voor vragen of het maken van een afspraak zijn wij te bereiken op: 026-4453002.

Voor noodgevallen in het weekend of voor dringende zaken zoals het afsluiten van een voorlopige dekking voor een auto, kun je ook in het weekend contact met ons opnemen. Bel hiervoor naar ons vaste nummer: 026-4453002. Je wordt dan doorverwezen naar een beschikbare adviseur. 

Neem voor het maken van een afspraak eenvoudig contact met ons op. Een eerste kennismaking is bij ons altijd vrijblijvend. Zo zit je niet direct ergens aan vast en kun je zelf een weloverwogen beslissing maken. 

Vonk Financieel Adviseurs

Adviesgesprek

Ja, een eerste kennismakingsgesprek is bij ons altijd kosteloos. Zo zit je niet direct ergens aan vast en kun je zelf een weloverwogen beslissen nemen. 

Ja, dat kan zeker! Komt het even niet uit om bij ons op kantoor te komen, dan komt onze buitendienstadviseur graag bij je langs.

Vonk is een volledig onafhankelijk advieskantoor. Dit betekent dat wij niet verbonden zijn aan een specifieke financiële instelling of aanbieder. Wij vergelijken het aanbod van verschillende aanbieders om jou de meest geschikte optie te kunnen bieden, afgestemd op jouw persoonlijke situatie en behoeften. 

De kosten van een adviestraject variëren afhankelijk van het type product en de specifiek situatie. Tijdens een eerste vrijblijvend kennismakingsgesprek zullen we de kosten nader toelichten. Op deze manier heb je de vrijheid om een weloverwogen beslissing te nemen zonder direct gebonden te zijn aan bepaalde kosten. 

Adviesgesprek

Schade melden

Heb je schade opgelopen? Neem dan telefonisch contact met ons op. Onze deskundige schadebehandelaars staan je graag te woord en voorzien je van het nodige advies. Zij informeren je ook over de vereiste stappen om jouw schadeclaim correct af te handelen. 

Bij schade helpen onze schadebehandelaars met de afhandeling en geven je advies over bijvoorbeeld of het wel of niet verstandig is de schade te claimen.

Sta je na een ongeval met pech langs de weg? Het telefoonnummer van de hulpdienst waarmee jouw verzekeringsmaatschappij samenwerkt, staat vermeld op je groene kaart. Deze kaart, ook wel bekend als de internationale motorrijtuigverzekeringskaart, bevat essentiële informatie voor noodgevallen tijdens het rijden. Door dit nummer bij de hand te hebben, kun je snel assistentie inroepen wanneer je onverhoopt in een situatie terechtkomt waarbij je hulp nodig hebt van je verzekeraar.

Bij acute noodsituaties waarbij onmiddellijke hulp nodig is van brandweer, politie of ambulance, moet altijd eerst het algemene alarmnummer 112 gebeld worden. Gaat het om een situatie die wel dringend is, maar niet levensbedreigend, dan is het raadzaam om het alarmnummer van je verzekeraar te bellen. Dit kan bijvoorbeeld in de volgende gevallen:

  • Pech of een ongeval met je auto in het buitenland
  • Hulpverlening nodig tijdens je reis
  • Schade aan je woning die directe actie vereist

De alarmcentrale van je verzekeraar kan in deze situaties helpen voor een efficiënte oplossing. Daarnaast is het in het geval van bijvoorbeeld diefstal ook aan te raden om zo snel mogelijk aangifte te doen bij de politie. 

Schade melden

Wijzigingen doorgeven

Ja, in beide gevallen is het belangrijk om een wijziging door te geven, aangezien beide gegevens invloed kunnen hebben op je verzekeringen. Door deze informatie up-to-date te houden, voorkom je onder andere dat je onderverzekerd bent of onnodig te veel premie betaalt. Bovendien zorg je ervoor dat je verzekeringsdekking altijd passend blijft bij je huidige situatie. 

Voor het doorgeven van een voertuigwijziging kun je contact opnemen met één van onze medewerkers. Zij zullen de wijziging voor je in gang zetten en je op hoogte stellen van een mogelijke premieverandering.

Wil je jouw verzekering tijdelijk schorsen of beëindigen? Neem dan contact op met één van onze medewerkers. Zij helpen je graag om dit correct en soepel af te handelen. 

Wijziging doorgeven